Powered By Blogger

zondag 14 februari 2016

Mijn eerste haakboek,..

.. kocht ik voor mijn eerste echte probject. Er zijn heel veel leuke dingen te maken maar dan moet je wel kunnen patroon lezen. Ik kocht het mooie boek van Saskia Laan en Clair Boeter:


(verschenen najaar 2014 en voorjaar 2015)


Super leuk boek. Mooie foto's, inspirerend, heldere uitleg. En wat ik vooral zo prettig vind aan de manier van uitleggen van Saskia Laan en Clair Boeter is dat er een diagram getekend is en het patroon wordt ook uitgeschreven.

Ik was meteen verliefd op de Vliegergordijn:



 
Als beginner wist ik totaal niet hoe het lezen van patronen in zijn werk ging. Maar met een uitleg als deze kun je lezen en ook meteen kijken op de diagram wat ze ermee bedoelen.
 
Doordat ik het naast elkaar kon gebruiken kwam ik echt heel ver.

 
 
 


Nu is het zo dat mijn vliegengordijn al heel lang klaar ligt. Mijn zelf gemaakte vliegengordijn heeft alleen nog niet de kans gehad om er voor te zorgen dat de vliegjes buiten blijven. Ik vind maar niet de juiste kraaltjes. Of de kleuren zijn niet mooi erbij. Of de gaatjes van de kraaltjes zijn te klein of te groot.
Heel jammer maar ik blijf zoeken.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten